Hej och välkommen!

Min vardag

Jobbsökande + livet

Publicerad 2016-04-26 20:37:32 i Allmänt,

Hej,
Inne i en evighetslång period av jobbssökande. Varför är det så svårt att hitta ett jobb?
Ni vet, när man knappt har någon erfarenhet, är under 20 år, inte pluggar på högskolan/universitetet (och är alltså inte utbildad till något) och dessutom känns det som om man inte riktigt har någon riktig specialitet. Då är det faktiskt riktigt svårt att hitta något jobb. Tro mig, jag har letat länge. Och nu snaart när jag tar studenten så vill jag gärna kunna leva under sommaren, och för att kunna leva måste man ha pengar, men det har jag inte så gott om, för jag menar, jag går faktiskt bara på gymnasiet och jag har tyvärr inget extrajobb på sidan av. Jag slutade i höstas som barnvakt efter mina många många många år i branschen. Jag tänkte att jag skulle bli bra och satsa på en bättre karriär, som inom restaurangbranschen. Det gick bra, i 2 månader.. Sen hade de tydligen inga tider för mig längre, och kontraktet kunde vi ta senare (det kom aldrig), men det är okej, jag är inte arg eller sur eller något, jag är glad för den erfarenheten jag fick. Och det är riktigt bra för CVt att skriva att man jobbat som servitris. Faktiskt. 
 
Jag önskar dock att jag kunde hitta ett jobb för sommaren. Något som jag vill göra, alltså verkligen inte McDonalds, för det verkar så hemskt att man håller på att spy, men typ inom förskollärarsektorn, eller på restaurang eller på café eller på en camping eller på ett hotell, i en reception, eller kanske som jag vet inte vad. Något i alla fall. Hjälp. Jag kommer ha en skitsommar, utan jobb och utan pengar och en väldigt oklar framtid. Hur klarar man sig på bara bidrag när man pluggar i en annan stad. När man måste låna pengar till hyra? När man knappt klarat sig under sommaren? Så mycket att tänka på, har så många mardrömmar om att jag bara totalt tappar greppet och inte klarar mig. Usch. Usch. Usch.
 
Jag hoppas att det blir bättre och att jag får ett jobb och klarar mig och att jag verkligen vill köpa massa fina kläder och en ny dator och en massa glass och sen kanske några nya nagellack och sen lite bakgrejor på det. Och ingenting i min budget går ihop.
 
 
Och så var det med det. Och nu tänker jag sluta och hoppas på bättre tider, som inte syns i någon nära framtid...
 
Hejdå :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nina

Hej, Jag är en tjej som är född 1997. Min blogg handlar om mina intressen. Att baka, måla mina naglar och att fota. Sen gör jag ju andra saker här i livet också, så en del av dem sakerna kanske också smiter in emellanåt!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela